Δράση καπάκια

Περισυλλέξαμε 130.000 καπάκια και στόχος μας είναι να φτάσουμε τo 1.500.000 για την αγορά αναπηρικού αμαξιδίου.


Μουσείο


Μουσείο Ιστορίας της Εκπαίδευσης





Τηλ. Επικοινωνίας: 22710 22561 κ 2271021421


Σχολικός κανονισμός 2023-24

 

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ

 

ΕΙΣΑΓΩΓΗ

      Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Σχολείου (άρθρο 37, Ν.4692/2020) επιδιώκει να εξασφαλίζει τις προϋποθέσεις και τις συνθήκες που είναι απαραίτητες για να πραγματοποιείται όσο καλύτερα γίνεται το έργο του σχολείου και να επιτυγχάνονται όσο γίνεται καλύτερα οι στόχοι που θέτουμε κάθε φορά ως σχολική κοινότητα (μαθητές, εκπαιδευτικοί, άλλο επιστημονικό προσωπικό, βοηθητικό προσωπικό, γονείς/κηδεμόνες).

      Ο Κανονισμός βασίζεται σε όσα προβλέπονται από την πολιτεία για την εκπαίδευση και τη λειτουργία των δημόσιων και ιδιωτικών Σχολείων, ενσωματώνει αποδεκτές παιδαγωγικές αρχές και είναι προσαρμοσμένος στις ιδιαίτερες συνθήκες λειτουργίας του Σχολείου και τα χαρακτηριστικά της τοπικής σχολικής και ευρύτερης κοινότητας.

Το Δημοτικό Σχολείο συνιστά ένα ζωντανό και δυναμικό οικοσύστημα, στο κέντρο του οποίου βρίσκονται οι μαθητές και οι ανάγκες τους. Η παιδική ηλικία συνιστά τόσο ένα αναπτυξιακό στάδιο προετοιμασίας για την ενήλικη ζωή, όσο και μια αυτόνομη εμπειρία ζωής του ατόμου με τη δική της ξεχωριστή αξία.

Σκοπός του Σχολείου είναι να συμβάλει στην ολόπλευρη, αρμονική και ισόρροπη ανάπτυξη των διανοητικών και ψυχοσωματικών δυνάμεων των μαθητών/τριών, ώστε, ανεξάρτητα από φύλο και καταγωγή, να έχουν τη δυνατότητα να εξελιχθούν σε ολοκληρωμένες προσωπικότητες, να γίνουν υπεύθυνοι, ελεύθεροι, δημοκρατικοί πολίτες. Παράλληλα προωθεί την καλλιέργεια του αθλητικού πνεύματος, του πολιτισμού, της κοινωνικής και εθελοντικής  προσφοράς.

Για να υλοποιηθεί αποτελεσματικά το πολυδιάστατο έργο του Σχολείου και να επιτευχθούν οι στόχοι του, απαραίτητη προϋπόθεση είναι η ύπαρξη κανόνων. Η δημοκρατική οργάνωση κάθε σχολικής μονάδας προϋποθέτει όρια, κατανομή ρόλων και ευθυνών, ιεραρχική διάρθρωση της ομάδας. Τα στοιχεία αυτά, όμως, θα πρέπει να προέρχονται από τα μέλη της ομάδας, με ελεύθερη εκλογή, με συναίνεση και συμμετοχή και να αφήνουν περιθώρια διαφορών και πλουραλισμού απόψεων.

    Στο  κείμενο που ακολουθεί με τον γενικό τίτλο «Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας Σχολείου» περιγράφονται οι πιο σημαντικοί από αυτούς τους κανόνες. Σύμφωνα με το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, «ο σχολικός κανονισμός αποτελείται από το σύνολο των όρων και των κανόνων που αποτελούν προϋποθέσεις για να πραγματοποιείται ανενόχλητα, μεθοδικά και αποτελεσματικά το έργο του σχολείου». Συνιστά μέρος της εφαρμογής του εκπαιδευτικού μας σχεδίου για ένα σύγχρονο σχολείο. 

Ο «Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας» αποτελεί τη βάση της συνεργασίας μεταξύ των μελών της σχολικής κοινότητας. Η αποδοχή του εκ μέρους όλων είναι απαραίτητη για την πραγματική συλλογική ζωή με στόχο την αποστολή του Σχολείου.

Είναι σύμφωνος με την ισχύουσα νομοθεσία, τις εγκυκλίους και οδηγίες των εκπαιδευτικών αρχών και τις αποφάσεις των συλλογικών οργάνων. Παράλληλα, όμως, αναδεικνύει το πλαίσιο των αρχών και των αξιών που πρεσβεύει το Σχολείο. Ο «Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας» συντάχθηκε ύστερα από εισήγηση του Διευθυντή του σχολείου με τη συμμετοχή όλων των μελών του Συλλόγου Διδασκόντων, των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων καθώς και εκπροσώπου του Δήμου μας (Αρ. Πρακτικού 4/20-09-2023).

 

ΟΡΑΜΑ-ΑΠΟΣΤΟΛΗ-ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ

Το Δημοτικό Σχολείο Λιβαδίων-Βούρειο έχει ως στόχο την πνευματική, ψυχική και σωματική ανάπτυξη κάθε μαθητή/-τριας ξεχωριστά με βιωματικό τρόπο σε ένα μαθητοκεντρικό περιβάλλον. Επιδιώκει να εμπνεύσει την αγάπη για μάθηση, την αποδοχή και τον σεβασμό στη διαφορετικότητα. Η ατομική ιδιοσυγκρασία, η ενσυναίσθηση, η κριτική σκέψη και η διερευνητική μάθηση αποτελούν έννοιες συνυφασμένες με τη φιλοσοφία του σχολείου.

Βασικές αξίες στις οποίες είμαστε προσηλωμένοι:

· Επιθυμία για μάθηση

· Καλλιέργεια προσωπικότητας

· Αποδοχή του διαφορετικού

· Σεβασμός και υπευθυνότητα

Για τον σκοπό αυτό:

· καλλιεργούμε την επιθυμία για μάθηση στοχεύοντας στην ολόπλευρη ανάπτυξη των μαθητών σε ένα σχολικό περιβάλλον ενθαρρυντικό και ασφαλές, όπου κάθε μαθητής αισθάνεται περήφανος για τις ικανότητές του, συμμετέχει ενεργά στη μάθηση και κατακτά τη γνώση με βιωματικό τρόπο.

· ενθαρρύνουμε κάθε παιδί να φτάσει στο ύψιστο δυναμικό των δυνατοτήτων του αναγνωρίζοντας τη μοναδικότητά του.

· αναγνωρίζουμε με σεβασμό τα διαφορετικά πολιτισμικά χαρακτηριστικά και τις ποικίλες εμπειρίες που διαθέτουν τα μέλη μιας κοινότητας , στοιχεία απαραίτητα για τη δια βίου μάθηση.

· προάγουμε την υπευθυνότητα και την ενσυναίσθηση λειτουργώντας αποτελεσματικά στον σύγχρονο κόσμο.

Όραμά μας είναι οι σημερινοί/ές μαθητές/τριες να αποτελέσουν τους περιβαλλοντικά ευαισθητοποιημένους, δημοκρατικούς και κριτικά σκεπτόμενους πολίτες του αύριο, που θα εργάζονται, θα συνεργάζονται, θα παράγουν και θα δημιουργούν, όντας ικανοί και ικανές να οικοδομήσουν ένα περιβαλλοντικά βιώσιμο και ειρηνικό μέλλον.

 

ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΑΙ ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ

Το Σχολείο αποτελεί μια δημοκρατικά οργανωμένη κοινότητα που διασφαλίζει τη συνεργασία των μελών του χωρίς εντάσεις και συγκρούσεις αλλά με αμοιβαίο σεβασμό και αποδοχή της προσωπικότητας κάθε μέλους της σχολικής κοινότητας.

Ο Κανονισμός, περιλαμβάνει όρους και κανόνες, κατανομή αρμοδιοτήτων και ευθυνών, δικαιωμάτων και υποχρεώσεων, για όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας, οι οποίοι αφενός εμπεδώνουν τη δημοκρατική λειτουργία του σχολείου και αφετέρου διαμορφώνουν ένα παιδαγωγικό και διδακτικό κλίμα που διευκολύνει την απρόσκοπτη, μεθοδική και αποτελεσματική λειτουργία του.

Μέσω των συμφωνημένων όρων και κανόνων  του Κανονισμού του Σχολείου επιδιώκεται:

·         Η εξασφάλιση της σωματικής και συναισθηματικής ασφάλειας όλων των μελών της σχολικής κοινότητας.

·         Η διαμόρφωση προσωπικοτήτων που λειτουργούν υπεύθυνα, σέβονται τις ελευθερίες των άλλων και συνεργάζονται αρμονικά μεταξύ τους.

·         Η θεμελίωση ενός πλαισίου που υποστηρίζει το εκπαιδευτικό έργο και την απρόσκοπτη συμμετοχή όλων στην εκπαιδευτική διαδικασία.

·         Η διαμόρφωση κλίματος που στηρίζει την ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας του/της κάθε μαθητή/τριας, αλλά και όλων των μελών της σχολικής κοινότητας.

·         Η δημιουργία ευχάριστων και αποδοτικών συνθηκών διδασκαλίας, μάθησης και εργασίας.

1. ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

1.1. Διδακτικό ωράριο

Η έναρξη, η λήξη, η διάρκεια μαθημάτων του υποχρεωτικού προγράμματος και του ολοήμερου, τα διαλείμματα, ο χρόνος διδασκαλίας κάθε διδακτικού αντικειμένου καθώς και η έναρξη και λήξη του διδακτικού έτους καθορίζονται από τις κείμενες διατάξεις και αποφάσεις του ΥΠΑΙΘΑ. Συγκεκριμένα καθορίζονται, με την  απόφαση του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού  με Αρ. Πρωτ.: Φ7/118240/Δ/09-09-2020. Το σχολείο έχει υποχρέωση να ενημερώνει τους γονείς/κηδεμόνες για κάθε αλλαγή που προκύπτει.

 

ΤΟ ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΟ ΩΡΟΛΟΓΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

 

ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

ΩΡΕΣ

ΔΙΑΡΚΕΙΑ

07.00΄-07.15΄

15΄

Υποδοχή μαθητών πρωινής ζώνης

07.15΄-08.00΄

45΄

Προαιρετική πρωινή ζώνη

08.00΄- 08.15΄

15΄

Υποδοχή μαθητών

08.15΄- 09.40΄

85΄

1η διδακτική περίοδος

09.40΄- 10.00΄

20΄

Διάλειμμα

10.00΄- 11.30΄

90΄

2η διδακτική περίοδος

11.30΄- 11.45΄

15΄

Διάλειμμα

11.45΄- 12.25΄

40΄

5η ώρα

12.25΄- 12.35΄

10΄

Διάλειμμα

12.35΄- 13.15΄

40΄

6η ώρα

ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

13.15΄- 13.20΄

Διάλειμμα

13.20΄- 14.00΄

40΄

1η ώρα Ολοήμερου Προγράμματος

14.00΄- 14.15΄

15΄

Διάλειμμα

14.15΄- 15.00΄

45΄

2η ώρα Ολοήμερου Προγράμματος

 

 1.2. Προσέλευση – Παραμονή στο Σχολείο και αποχώρηση από αυτό.

α. Προσέλευση Μαθητών/τριών

Η έγκαιρη προσέλευση των μαθητών/μαθητριών στο σχολείο καθώς και η τακτική και ανελλιπής φοίτηση αποτελούν βασικά στοιχεία της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Οι μαθητές που φοιτούν στην πρωινή ζώνη οφείλουν να προσέρχονται στο σχολείο από τις 7:00 μέχρι τις 7:15, ενώ οι λοιποί μαθητές από τις 8.00 έως 8.15 από τις δύο εισόδους του σχολείου.

Στο διάστημα αυτό οι μαθητές/τριες παραμένουν στο χώρο του προαυλίου, εκτός εάν οι καιρικές συνθήκες δεν το επιτρέπουν. Είναι αυτονόητο ότι η έγκαιρη προσέλευση συμβάλλει καθοριστικά στην εύρυθμη λειτουργία του Σχολείου, ενώ η καθυστέρηση επηρεάζει αρνητικά τη διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας εντός της τάξης. Γι’ αυτό και είναι απολύτως αναγκαίο να τηρείται πιστά ο χρόνος προσέλευσης.

Αν κάποιος μαθητής καθυστερήσει δικαιολογημένα έρχεται στο σχολείο συνοδευόμενος από τον κηδεμόνα του, ενημερώνει τον διευθυντή και πηγαίνει στην τάξη του. Σε περίπτωση που η μη έγκαιρη προσέλευση είναι συχνή και επαναλαμβανόμενη παρά τις παρατηρήσεις των εκπαιδευτικών, ειδοποιείται ο γονέας-κηδεμόνας του μαθητή να προσέλθει στο σχολείο για συζήτηση με τον διευθυντή. Ο μαθητής που καθυστερεί συστηματικά να προσέλθει, παραμένει εκτός αίθουσας διδασκαλίας την 1η διδακτική ώρα, στον χώρο αναμονής υπό την επιτήρηση του Διευθυντή. Οι είσοδοι του σχολείου κλειδώνουν στις 8.30π.μ.

 

β. Συγκέντρωση Μαθητών/τριών – Προσευχή

Πριν από την έναρξη των μαθημάτων πραγματοποιείται, σε καθορισμένο χώρο του προαυλίου, η πρωινή κοινή συγκέντρωση μαθητών και εκπαιδευτικών, η οποία είναι ιδιαίτερα σημαντική για την ενημέρωση όλων σε θέματα καλής λειτουργίας του σχολείου ως οργανωμένης εκπαιδευτικής κοινότητας. Γίνεται κοινή προσευχή με ευθύνη των εφημερευόντων εκπαιδευτικών. Μαθητές διαφορετικού δόγματος ή ομολογίας έχουν δικαίωμα να μη μετέχουν στην πρωινή προσευχή, οφείλουν όμως να βρίσκονται στο χώρο του σχολείου. Οι μαθητές εισέρχονται στις αίθουσες διδασκαλίας με τη συνοδεία των διδασκόντων εκπαιδευτικών.

 γ. Αποχώρηση Μαθητών/τριών από το σχολείο

Οι μαθητές/τριες δεν αποχωρούν από το Σχολείο πριν τη λήξη των μαθημάτων. Στην αρχή του σχολικού έτους, οι γονείς/κηδεμόνες δηλώνουν εγγράφως τον τρόπο με τον οποίο επιλέγουν να αποχωρούν τα παιδιά τους. Επομένως, η αποχώρηση μαθητή/τριας από το σχολείο με τη λήξη του διδακτικού ωραρίου, γίνεται με τη συνοδεία γονέων ή κηδεμόνων ή ατόμου που έχει οριστεί από αυτούς, αν ο γονέας/ κηδεμόνας έχει κάνει ανάλογη δήλωση.  Οι μαθητές που συνοδεύονται καθημερινά κατά την αποχώρησή τους, δε φεύγουν ποτέ από το σχολείο πριν την άφιξη του γονέα ή των συνοδών. Οι γονείς/κηδεμόνες που συνοδεύουν τους μαθητές κατά την αποχώρηση οφείλουν να προσέρχονται έγκαιρα για την παραλαβή των παιδιών τους.

Σε διαφορετική περίπτωση ο/η μαθητής/τρια αποχωρεί  από το σχολείο με τη λήξη του διδακτικού ωραρίου μόνος/η του/της.

Σε περίπτωση που ο συνοδός αδυνατεί να βρίσκεται στο σχολείο την ώρα αποχώρησης, οφείλει να ενημερώσει τηλεφωνικά τη Διεύθυνση του Σχολείου. Τέλος, μετά την παρέλευση του πρώτου δεκάλεπτου από τη λήξη του προγράμματος, ήτοι μετά τις 13.25, εάν παραμένει μαθητής/-τρια στο χώρο του σχολείου, ειδοποιούνται τηλεφωνικώς οι γονείς του/της από τους εφημερεύοντες εκπαιδευτικούς για την άμεση παραλαβή του παιδιού.

Αν παραστεί ανάγκη κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου (π.χ. ασθένεια), η αποχώρηση γίνεται πάντοτε με συνοδεία γονέα ή κηδεμόνα και, φυσικά, κατόπιν συνεννόησης με την/τον υπεύθυνη/ο εκπαιδευτικό της τάξης και τη Διεύθυνση του Σχολείου.  

2. ΣΧΟΛΙΚΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΖΩΗ

2.1. Φοίτηση

Η φοίτηση των μαθητών/τριών είναι υποχρεωτική (Προεδρικό Διάταγμα 79/2017 - ΦΕΚ 109/Α/1-8-2017), καθώς και η συμμετοχή τους σε όλες τις εκδηλώσεις. Η φοίτηση των μαθητών/τριών πρέπει να είναι τακτική και η παρακολούθηση όλων των μαθημάτων ανελλιπής. Οι εκπαιδευτικοί των τάξεων είναι υπεύθυνοι για να καταγράφουν τις απουσίες των μαθητών καθημερινά, καθώς και να τις καταχωρίζουν στο πληροφοριακό σύστημα του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α.

Την ουσιαστική, αλλά και την τυπική ευθύνη απέναντι στο σχολείο και την πολιτεία για τη φοίτηση των μαθητών, φέρουν κατά το νόμο οι γονείς/κηδεμόνες τους. Με την ελλιπή φοίτηση ή τις χωρίς σοβαρό λόγο απουσίες των μαθητών αναστέλλεται η πρόοδός τους και δυσχεραίνεται το σχολικό έργο. Το Σχολείο είναι υποχρεωμένο σε τέτοιες περιπτώσεις να ελέγχει την αιτία της μη τακτικής φοίτησης, με τον ενδεδειγμένο και νόμιμο τρόπο.

Όσον αφορά στη συμμετοχή των παιδιών στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής, καθώς και στις αθλητικές δραστηριότητες του Σχολείου, είναι απαραίτητη η συμπλήρωση Ατομικού Δελτίου Υγείας (Α.Δ.Υ.Μ.) για τους μαθητές/τριες των τάξεων Α', και Δ' σύμφωνα με την αρ. Φ.6/304/75662/Γ1/21.5.2014, (ΦΕΚ 1296τ. Β ́/2014 ) ΚΥΑ και την υπ’ αριθμόν Υ1/Γ.Π./οικ.46580/27-05-2014 ερμηνευτική εγκύκλιο του Υπουργείου Υγείας.

Σε περίπτωση απουσίας μαθητή/τριας, οι γονείς οφείλουν να ενημερώνουν έγκαιρα το Σχολείο (είτε τηλεφωνικά είτε μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου). Ο/Η υπεύθυνος/η εκπαιδευτικός της τάξης οφείλει να επικοινωνεί με την οικογένεια, όταν πρόκειται για μακρόχρονη ή επαναλαμβανόμενη απουσία μαθητή/τριας. Οι μαθητές/τριες οφείλουν να τηρούν το ωράριο του καθημερινού προγράμματος, την ώρα έναρξης των μαθημάτων και κάθε άλλης σχολικής εκδήλωσης. Η απουσία από τα μαθήματα δικαιολογείται, μόνον όταν συντρέχει σοβαρός λόγος (ασθένεια, έκτακτα οικογενειακά γεγονότα). Σε περίπτωση που κάποιος γονέας χρειαστεί, για εξαιρετικά σημαντικό λόγο, να πάρει το παιδί του πριν τη λήξη των μαθημάτων, οφείλει να ενημερώσει εγκαίρως την/τον υπεύθυνη/ο εκπαιδευτικό της τάξης ή/και τη Διεύθυνση του Σχολείου.

 

2.2 Σχολικοί  χώροι

Κοινός στόχος όλων είναι ο σεβασμός του σχολικού χώρου. Ο σεβασμός στα περιουσιακά στοιχεία του Σχολείου, τις υποδομές, τον εξοπλισμό, αλλά και το φυσικό περιβάλλον του Σχολείου αποτελεί βασική υποχρέωση όλων των μελών της σχολικής κοινότητας. Με το ίδιο σκεπτικό υπάρχει φροντίδα για την τάξη και την καλαισθησία στις σχολικές αίθουσες, καθώς είναι ο ιδιαίτερος χώρος, όπου παραμένουν και εργάζονται μαθητές/τριες και εκπαιδευτικοί πολλές ώρες. Φροντίδα όλων να διατηρούνται οι χώροι καθαροί.

 

2.3 Διάλειμμα

Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος οι μαθητές/τριες οφείλουν να βγαίνουν στον αύλειο χώρο, ώστε να αποφεύγεται ο συνωστισμός στις αίθουσες διδασκαλίας και στους διαδρόμους και να μειώνεται η πιθανότητα ατυχημάτων ή μετάδοσης διαφόρων ιών .

Με την ολοκλήρωση κάθε διδακτικής ώρας, ο/η εκπαιδευτικός εξέρχεται τελευταίος/α, αφού φροντίσει για την ανανέωση του αέρα στην αίθουσα. Δεν επιτρέπεται η παραμονή των μαθητών και των μαθητριών στις αίθουσες ή στους διαδρόμους του σχολείου.

Σε περίπτωση κακοκαιρίας ορίζονται από το Σύλλογο Διδασκόντων οι χώροι που είναι οι πλέον κατάλληλοι για την παραμονή των μαθητών/τριών.

Το διάλειμμα είναι χρόνος παιχνιδιού, ανάπτυξης κοινωνικών σχέσεων αλλά και χρόνος ικανοποίησης σωματικών αναγκών (φαγητό, νερό, τουαλέτα). Οι μαθητές/τριες αλληλεπιδρούν, παίζουν αρμονικά και για οποιοδήποτε πρόβλημα ή δυσκολία αντιμετωπίζουν, απευθύνονται στους εφημερεύοντες εκπαιδευτικούς που βρίσκονται στον αύλειο χώρο.

Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος δεν επιτρέπεται κανένας ανήλικος ή ενήλικος να παρακολουθεί, να συνομιλεί ή να δίνει αντικείμενα σε μαθητές και μαθήτριες του σχολείου από τα κάγκελα του προαύλιου χώρου. Εάν επιθυμεί να δώσει φαγητό στο παιδί του παραδίδεται αυτό από τον γονέα/κηδεμόνα σε εφημερεύοντα εκπαιδευτικό του σχολείου.

Μόλις χτυπήσει το κουδούνι για μάθημα οι μαθητές/μαθήτριες προσέρχονται στους προκαθορισμένους χώρους συγκέντρωσης για κάθε τάξη, από όπου τους παραλαμβάνουν οι εκπαιδευτικοί με τους οποίους έχουν μάθημα και τους συνοδεύουν στην αίθουσα διδασκαλίας ή στο προαύλιο σε περίπτωση που έχουν το μάθημα της Φυσικής Αγωγής.

 

      2.4 Σχολικές Δραστηριότητες

Το Σχολείο οργανώνει μια σειρά δραστηριοτήτων, εντός και εκτός Σχολείου που στόχο έχουν τη σύνδεση  σχολικής  και  κοινωνικής  ζωής,  και  γι’  αυτό  είναι  αναγκαίο  να  υπάρχει  στην  αρχή  του σχολικού έτους σχεδιασμός που θα λαμβάνει υπόψη παιδαγωγικά κριτήρια. Μέσα από αυτές τις δραστηριότητες  τα  παιδιά  εμπλουτίζουν  τις  ήδη  υπάρχουσες  γνώσεις τους,  τις  συνδέουν  με  την καθημερινή ζωή, αποκτούν δεξιότητες, ευαισθητοποιούνται σε διάφορα κοινωνικά θέματα, διευρύνουν  τους ορίζοντες τους  και  κάνουν πράξη  όσα  μαθαίνουν στα  Προγράμματα  Σχολικών Δραστηριοτήτων και στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων. Το Σχολείο επιδιώκει την ευαισθητοποίηση των γονέων/κηδεμόνων  και  τη  συμμετοχή  όλων  των  μαθητών/τριών  στις  επετειακές,  μορφωτικές, πολιτιστικές, αθλητικές εκδηλώσεις.

3. ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ - ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ - ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ

3.1 Ο Διευθυντής

Ο Διευθυντής βρίσκεται στην κορυφή της Σχολικής Κοινότητας. Είναι ο διοικητικός αλλά και εκπαιδευτικός υπεύθυνος στον χώρο αυτό. Πιο συγκεκριμένα:

· Διαμορφώνει και αναδεικνύει το όραμα της σχολικής κοινότητας στηρίζοντας και διαμορφώνοντας συλλογικούς στόχους.

· Αναλαμβάνει τον ρόλο του καθοδηγητή και μέντορα, για τους εκπαιδευτικούς της σχολικής μονάδας, για τους οποίους οφείλει να αποτελεί παιδαγωγικό πρότυπο, να συντονίζει το έργο τους και να συνεργάζεται σε ισότιμη βάση μαζί τους.

· Διασφαλίζει τη συνοχή και καλή συνεργασία ανάμεσα στα μέλη του Συλλόγου Διδασκόντων και αξιοποιεί δημιουργικά τις δυνατότητες και κλίσεις όλου του προσωπικού.

· Συνεργάζεται με τους γονείς και κηδεμόνες, καθώς και με τις μαθητικές κοινότητες για την οργάνωση της σχολικής ζωής, μέσα σε κλίμα κατανόησης και υπευθυνότητας.

3.2 Οι εκπαιδευτικοί

Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου έχουν έναν σύνθετο ρόλο, συντονιστικό και καθοδηγητικό. Παρέχουν ίσες ευκαιρίες πέρα από κοινωνικές, οικονομικές, ταξικές διαφοροποιήσεις. Δημιουργούν ένα περιβάλλον ψυχολογικά ασφαλές και ευχάριστο, ενισχύοντας την αυτοεκτίμηση των μαθητών τους. Κύριο έργο των εκπαιδευτικών του σχολείου είναι η εκπαίδευση και η διαπαιδαγώγηση των μαθητών. Συγκεκριμένα:

· Φροντίζουν για την καλλιέργεια και ανάπτυξη των γνωστικών ικανοτήτων των μαθητών τους και των κοινωνικο-συναισθηματικών τους δεξιοτήτων, ώστε να αποκτήσουν θετικές στάσεις για τη ζωή και να ενταχθούν ομαλά στην κοινωνία.

· Μεριμνούν για την ασφάλεια των παιδιών επιτηρώντας τα κατά τη διάρκεια της παραμονής τους στο σχολείο και στις ποικίλες δραστηριότητες που διοργανώνονται από το σχολείο.

Τα καθήκοντα και οι αρμοδιότητες των εκπαιδευτικών, οι σχέσεις τους με τα υπόλοιπα μέλη της σχολικής κοινότητας και της εκπαιδευτικής ιεραρχίας περιγράφονται από την αντίστοιχη εκπαιδευτική νομοθεσία την οποία και οφείλουν όλοι οι εκπαιδευτικοί να τηρούν. Οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουν στο ίδιο τμήμα έχουν έναν κοινό χώρο ευθύνης. Συζητούν μεταξύ τους για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν μέσα στην τάξη, προβληματίζονται και επιλέγουν κοινούς τρόπους και συνεργατικές δραστηριότητες με αποτέλεσμα η διάχυση της εμπειρίας τους να εμπλουτίζει το σχολικό περιβάλλον.

 

3.3 Οι μαθητές

Η συνεργασία των μαθητών είναι απαραίτητη, για να διατηρηθεί ένα κατάλληλο για εργασία και μάθηση περιβάλλον. Για την επιτυχία του σκοπού αυτού οι μαθητές οφείλουν:

 ● να συμπεριφέρονται με ευγένεια και σεβασμό στους εκπαιδευτικούς και τους συμμαθητές τους.

·       να τηρούν το καθημερινό ωράριο λειτουργίας του σχολείου και την ώρα έναρξης των μαθημάτων.

·        να μην καθυστερούν να εισέρχονται στην τάξη, για να μη διακόπτεται το μάθημα και να τηρούν απόλυτη ησυχία στους κοινόχρηστους χώρους, ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια των μαθημάτων.

·        να συμπεριφέρονται φιλικά σε όλους τους συμμαθητές τους και να αποφεύγουν κάθε είδους βία (λεκτική ή σωματική).

·       να βοηθούν τους μαθητές των μικρών τάξεων στα προβλήματα που τυχόν αντιμετωπίζουν (π.χ. να τους δίνουν χώρο για παιχνίδι), όπως και τους νέους μαθητές του Σχολείου, δείχνοντάς τους ότι είναι καλοδεχούμενοι στο νέο περιβάλλον.

·        να πετούν τα σκουπίδια τους στους κάδους και όσα ανακυκλώνονται στους ειδικούς κάδους, ώστε το σχολικό περιβάλλον να διατηρείται καθαρό.

·        να χρησιμοποιούν τις τουαλέτες των μαθητών, σύμφωνα με το φύλο τους και να τηρούν τους στοιχειώδεις κανόνες υγιεινής (π.χ. τα χαρτιά στους κάδους, τακτικό πλύσιμο χεριών, κλείσιμο της βρύσης). Δεν εισέρχονται σε τουαλέτες άλλου φύλου ούτε σε αυτές των εκπαιδευτικών για κανένα λόγο.

·        να τηρούν τη σειρά στο κυλικείο.

 

3.4  Οι γονείς και κηδεμόνες

Οι γονείς και κηδεμόνες οφείλουν:

 ● να συμπεριφέρονται προς όλους τους εκπαιδευτικούς με ευγένεια, σοβαρότητα και σεβασμό.

● να ενημερώνονται τακτικά (τουλάχιστον μία φορά το μήνα) για την πρόοδο και συμπεριφορά του παιδιού τους από τους εκπαιδευτικούς της τάξης σε καθορισμένη ημέρα και ώρα τακτικής συνάντησης (οι ώρες έχουν καθοριστεί από τους εκπαιδευτικούς).

● να προσέρχονται και στο τέλος κάθε τριμήνου, κατόπιν πρόσκλησης από το Σχολείο, για την παραλαβή του ελέγχου βαθμολογίας και για ενημέρωση.

● να διαβάζουν προσεκτικά όλες τις ανακοινώσεις που μεταφέρουν οι μαθητές σε έντυπη μορφή αλλά και να παρακολουθούν το ηλεκτρονικό τους ταχυδρομείο και την ιστοσελίδα μας, ώστε να ενημερώνονται για θέματα λειτουργίας του Σχολείου.

● να γνωστοποιούν στον/στην υπεύθυνο/η εκπαιδευτικό της τάξης και στη Διεύθυνση του Σχολείου κάθε ιδιαιτερότητα που αφορά τη σωματική και ψυχική υγεία του παιδιού τους.

● να ενημερώνουν τη Διεύθυνση του Σχολείου, εάν κάποιος από τους γονείς απολέσει (ή δεν έχει) την επιμέλεια/κηδεμονία του παιδιού.

Δεν επιτρέπεται σε κανέναν από τους γονείς και κηδεμόνες και, γενικότερα, σε κανένα ενήλικο άτομο να νουθετεί, να επιπλήττει ή να τιμωρεί παιδί στο χώρο του σχολείου. Όταν υπάρχει οποιοδήποτε πρόβλημα, αυτό συζητείται με τον/ην υπεύθυνο/η εκπαιδευτικό της τάξης και στη συνέχεια με τον Διευθυντή του Σχολείου, ο οποίος και θα πράξει τα δέοντα, σύμφωνα με τον ρόλο του.

 

3.5  Παιδαγωγικός έλεγχος

Το Σχολείο, ως φορέας αγωγής, έχει καθήκον να λειτουργεί έτσι, ώστε οι μαθητές/τριες να συνειδητοποιήσουν ότι κάθε πράξη τους έχει συνέπειες. Να μάθουν να αναλαμβάνουν την ευθύνη των επιλογών τους και να γίνουν υπεύθυνοι πολίτες.

Τα ζητήματα μη αποδεκτής συμπεριφοράς στο Σχολείο αποτελούν αντικείμενο συνεργασίας των γονέων/κηδεμόνων με τον/την εκπαιδευτικό υπεύθυνο της τάξης, τον Διευθυντή της σχολικής μονάδας και τον Σύλλογο Διδασκόντων προκειμένου να υπάρξει η καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπιση του θέματος. Σε κάθε περίπτωση και πριν από οποιαδήποτε απόφαση, λαμβάνεται υπόψη η βασική αρχή του σεβασμού της προσωπικότητας και των δικαιωμάτων του παιδιού. Οι σωματικές ποινές δεν επιτρέπονται.

Συμπεριφορές των μαθητών/τριών που αποκλίνουν από τις δημοκρατικές αρχές, τους κανόνες του Σχολείου, τους όρους της ισότιμης συμμετοχής στη ζωή του Σχολείου, τον οφειλόμενο σεβασμό στον συμμαθητή/-τρια, στη σχολική περιουσία ή στον/στην εκπαιδευτικό, αντιμετωπίζουν τον παιδαγωγικό έλεγχο.

Αρχικά οι μαθητές/-τριες καλούνται να συζητήσουν το θέμα με τον/την εκπαιδευτικό της τάξης ή της εφημερίας, να ξανασκεφτούν τη συμπεριφορά τους και να αναλάβουν την ευθύνη των πράξεων τους έναντι των συμμαθητών/τριών τους και/ή του σχολείου. Αν παρατηρηθεί επαναλαμβανόμενη μη αποδεκτή συμπεριφορά, οι μαθητές/τριες καλούνται μετά την ανάληψη της ευθύνης της πράξης τους να ενημερώσουν οι ίδιοι/ες τους γονείς τους για τη συμπεριφορά τους. Όταν αποκλίνουσες συμπεριφορές εμφανίζονται σε ώρες διαλειμμάτων, οι μαθητές/τριες κάνουν διάλειμμα σε διαφορετικό χώρο.

Γενικότερα, καταβάλλεται προσπάθεια οι μαθητές/τριες να αναγνωρίζουν και να ξανασκέφτονται τη συμπεριφορά τους, να γνωρίζουν εκ προοιμίου τις συνέπειες των πράξεων τους και να αντιμετωπίζονται σύμφωνα με τις αρχές της ψυχολογίας και της παιδαγωγικής που διέπουν την ηλικία τους, αλλά και τις κείμενες διατάξεις. Η κατασταλτική αντιμετώπιση αυτών των συμπεριφορών δεν αποτελεί επιλογή για το σχολείο. Αντίθετα, τα θέματα αυτά αποτελούν αντικείμενο συνεργασίας του/της εκπαιδευτικού της τάξης με τον Διευθυντή της σχολικής μονάδας, και τον Σύλλογο Διδασκόντων, προκειμένου να υπάρξει η καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπισή τους.

 

4. ΠΡΟΛΗΨΗ ΦΑΙΝΟΜΕΝΩΝ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ

 

Ο ρόλος του Σχολείου στην αντιμετώπιση και πρόληψη της σχολικής βίας είναι σημαντικός, δεδομένου ότι το σχολικό περιβάλλον έχει τη δυνατότητα να επηρεάσει τη συμπεριφορά των μαθητών και να δράσει σαν μηχανισμός πρόληψης στην προσπάθεια αντιμετώπισης της ενδοσχολικής βίας. Χρειάζεται γι’ αυτό να αναπτυχθούν άμεσα προληπτικές και παρεμβατικές πρακτικές για αντιμετώπιση, αλλά και μείωση του προβλήματος, ιδιαίτερα στις περιπτώσεις βίας που καταγράφεται σε υψηλά ποσοστά στα σχολεία (π.χ. λεκτική βία, απειλή για σωματική βλάβη, συγκρούσεις στο σχολικό χώρο). Η πρόληψη της σχολικής βίας και του εκφοβισμού προϋποθέτει μεταξύ άλλων την καταγραφή, τη μελέτη, αλλά και την αντιμετώπιση των φαινομένων σε πρώιμο στάδιο, καθώς και την ευαισθητοποίηση και κινητοποίηση ολόκληρης της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Για την πρόληψη και αντιμετώπιση της σχολικής βίας/εκφοβισμού:

1. Οι εκπαιδευτικοί:

Ι. Εξηγούν στους μαθητές την έννοια και το περιεχόμενο των Δικαιωμάτων του Παιδιού, έτσι ώστε να κατανοούν την αξία του σεβασμού στη ζωή τους. Δίνουν έμφαση στην κατανόηση όλων των δικαιωμάτων και στην προσεκτική στάθμισή τους όταν αυτά συγκρούονται, ιδίως δε στα δικαιώματα του σεβασμού της προσωπικότητας, της ελεύθερης έκφρασης της γνώμης, εφόσον δεν προσβάλλει δικαιώματα άλλων, στο δικαίωμα προστασίας από κάθε μορφή αθέμιτης διάκρισης (λόγω φύλου, καταγωγής, εμφάνισης, κοινωνικής προέλευσης κλπ) και βίας, στο δικαίωμα στην εκπαίδευση, στην προστασία της ιδιωτικής ζωής και των προσωπικών δεδομένων, στο δικαίωμα πρόσβασης στην ενημέρωση, κ.λπ.

ΙΙ. Αναπτύσσουν δράσεις που καλλιεργούν την ενσυναίσθηση και διευκολύνουν την προσέγγιση, συνεργασία και τη γεφύρωση τυχόν διαφορών μεταξύ των συνομηλίκων.

ΙΙΙ. Βοηθούν τους μαθητές στην επικοινωνία και στη συνδιαμόρφωση κανόνων, που να διέπουν τις σχέσεις τους και τρόπων επίλυσης συγκρούσεων και αντιμετώπισης επιθετικών-βίαιων συμπεριφορών.

IV. Είναι διαθέσιμοι για ατομική επικοινωνία, όταν κάποιοι μαθητές θέλουν να μοιραστούν μαζί τους ένα προβληματισμό τους, ένα περιστατικό ή ένα ζήτημα που τους απασχολεί, σε περιβάλλον που να προστατεύει την ιδιωτικότητα και το απόρρητο.

V. Δεσμεύονται απέναντι στους μαθητές τους για την τήρηση εχεμύθειας, σχετικά με θέματα που τους εμπιστεύονται και να εξηγούν ότι οποιαδήποτε παρέμβαση για αποκατάσταση βλάβης, θα γίνεται μέσα από συνεργασία μαζί τους, επισημαίνοντας ότι βασικό κριτήριο αποτελεί η συναισθηματική και σωματική ακεραιότητα των ίδιων και άλλων άμεσα εμπλεκομένων.

VI. Διατηρούν διακριτική επικοινωνία και συνεργασία με τους γονείς των μαθητών, ανάλογα με την ηλικία και την ωριμότητά τους, όχι μόνο ως προς την μαθησιακή πρόοδό τους, αλλά και ως προς τη γενικότερη συναισθηματική κατάσταση και εξέλιξή τους.

VII. Συνεργάζονται με τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς για την τήρηση κοινών κανόνων, την καλλιέργεια θετικού κλίματος στο σχολείο και την ανατροφοδότησή τους, σχετικά με αποτελεσματικές μεθόδους επίλυσης συγκρούσεων και κρίσεων.

VIII. Αξιοποιούν στο μέγιστο δυνατό βαθμό τις υπηρεσίες και τα προγράμματα των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης, του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α., των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., κλπ.

IX. Επιχειρούν τη δικτύωση των σχολείων με τις υπηρεσίες και τους φορείς της τοπικής κοινωνίας και του Δήμου, που ασχολούνται με τα παιδιά, ώστε να μπορούν να αξιοποιήσουν τις υπηρεσίες τους τόσο προληπτικά όσο και σε περιπτώσεις κρίσης.

2. Ο παρών Σχολικός Κανονισμός, με όσα ήδη προβλέπει, μπορεί να λειτουργήσει ως ανασχετικός μηχανισμός στον βαθμό που θα τηρείται απαρέγκλιτα από μαθητές και εκπαιδευτικούς και θα ανατροφοδοτείται ύστερα από συζητήσεις, εφόσον προκύπτει η ανάγκη διευκρινίσεων ή τροποποίησης πρακτικών που ακολουθούνται στο σχολείο.

3. Στο σχολείο, προτείνεται στην κάθε τάξη, με ευθύνη του υπεύθυνου εκπαιδευτικού, να γίνεται στο ξεκίνημα της χρονιάς μια συζήτηση με τους μαθητές για τις βασικές αρχές που διέπουν τις σχέσεις τους, τους στόχους τους και τους τρόπους επίλυσης τυχόν διαφορών, διαφωνιών, εντάσεων, παρενοχλήσεων, κλπ. Από τη συζήτηση αυτή μπορεί να προκύπτει ένα «Συμβόλαιο Σχολικής Τάξης», που θα αναρτάται στον τοίχο, ώστε να γίνεται επίκληση αυτού, όποτε παρουσιάζεται κάποιο πρόβλημα. Σε τακτικά χρονικά διαστήματα (π.χ. μια φορά τη βδομάδα), οι μαθητές μπορούν να συζητούν με τον υπεύθυνο εκπαιδευτικό για την πορεία και εξέλιξη της τάξης ως ομάδας.

4. Η στενή συνεργασία σχολείου-γονέων/κηδεμόνων είναι πάντα αναγκαία και επιβεβλημένη. Ιδιαίτερα σημαντική είναι η εγκαθίδρυση σχέσεων εμπιστοσύνης, στενής συνεργασίας και κοινής στάσης σχολείου και γονέων/κηδεμόνων στις περιπτώσεις που υπάρχει μη αποδεκτή συμπεριφορά των μαθητών/τριών. Στο πλαίσιο αυτό καλούνται οι μαθητές/τριες να ενημερώσουν οι ίδιοι τους γονείς/κηδεμόνες τους για συμπεριφορές τους, που οι ίδιοι αναγνωρίζουν ότι δεν είναι αποδεκτές. Οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται και από τους ίδιους τους μαθητές που δεν είχαν αποδεκτή συμπεριφορά, αλλά και από το Σχολείο και συζητούνται οι ενέργειες που θα αναληφθούν.

 

5. ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΜΥΝΑ

Ο Διευθυντής του Σχολείου, στην αρχή του σχολικού έτους σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών του Σχολείου, προβαίνει σε όλες τις απαιτούμενες   ενέργειες   που προβλέπονται για την αντιμετώπιση των έκτακτων αναγκών εντός του σχολικού χώρου.

Σε περίπτωση έκτακτων καταστάσεων και  κινδύνων, η σχολική μονάδα εκκενώνεται σύμφωνα με το σχέδιο που έχει συνταχθεί με τις οδηγίες του Ο.Α.Σ.Π. και της πολιτικής προστασίας το οποίο επικαιροποιείται κάθε χρόνο . Με βάση αυτό πραγματοποιούνται τακτικά ασκήσεις ετοιμότητας που περιλαμβάνουν είτε ασκήσεις αντισεισμικής προστασίας, είτε ασκήσεις πυροπροστασίας, ώστε να διαπιστωθεί  η ετοιμότητα προσωπικού και μαθητών τρεις φορές τον χρόνο με βάση τον προγραμματισμό.

Στις περιπτώσεις που οι μαθητές/τριες δεν βρίσκονται στις δικές τους αίθουσες, αλλά σε άλλο χώρο, όπως κατά τη διάρκεια του ολοήμερου σχολείου ή στην αίθουσα πληροφορικής κ.α., τότε ακολουθούν όσα προβλέπονται από το σχέδιο εκκένωσης.

Στις περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης, κανένα παιδί δεν αποχωρεί από το Σχολείο μόνο του. Τα παιδιά παραδίδονται στους γονείς/κηδεμόνες τους.

Τέλος,  σε  καταστάσεις  πανδημίας  ή  ακραίων-επικίνδυνων  φαινομένων  οι  εκπαιδευτικοί, μαθητές/τριες,   γονείς/κηδεμόνες,   οφείλουν  να  συμμορφώνονται  και  να  ακολουθούν  ρητά  τις  οδηγίες  που  εκδίδουν  οι  εκάστοτε αρμόδιοι  φορείς/υπηρεσίες:  π.χ.  Ε.Ο.Δ.Υ.,  Υ.ΠΑΙ.Θ.Α.,  Υπουργείο  Πολιτικής  Προστασίας,  κλπ.  για  την εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας και την ασφάλεια των μελών της.

6. ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ

Η Σχολική Βιβλιοθήκη λειτουργεί ως προέκταση της σχολικής αίθουσας, άρρηκτα συνδεδεμένη με τον υπόλοιπο σχολικό οργανισμό, με αποστολή την εξυπηρέτηση και υποστήριξη των εκπαιδευτικών αναγκών της σχολικής κοινότητας.

Η Βιβλιοθήκη λειτουργεί ως σημείο πρόσβασης στην πληροφορία που αναζητεί ο μαθητής και σαν εργαστήρι άσκησης στην κριτική σκέψη που απαιτεί η σύγχρονη κοινωνία.

Σκοπός είναι να έρθουν οι μαθητές κοντά στη λογοτεχνία, αλλά και να τους βοηθήσει στην ενημέρωσή τους πάνω σε θέματα ειδικά και εγκυκλοπαιδικά, δημιουργώντας μια κουλτούρα φιλαναγνωσίας.

Οι επισκέψεις στη Βιβλιοθήκη πραγματοποιούνται α) σε επίπεδο τάξης και β) σε ατομικό επίπεδο. Οι μαθητές οφείλουν να σέβονται και να ακολουθούν τους κανόνες λειτουργίας της βιβλιοθήκης. Είναι υπεύθυνοι για τα βιβλία που χρησιμοποιούν ή που έχουν δανειστεί. Αντικαθιστούν βιβλίο, το οποίο χάθηκε ή καταστράφηκε ενώ βρισκόταν στην κατοχή τους. Σέβονται τον εξοπλισμό, τον χώρο της βιβλιοθήκης και όλους τους παραπάνω όρους για να διατηρούν την ιδιότητά τους ως μέλη της βιβλιοθήκης.

 

7. ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΙΣΤΟΤΟΠΟΣ

Το σχολείο διαθέτει και λειτουργεί επίσημη ιστοσελίδα με ηλεκτρονική διεύθυνση  http://vourio-dim.blogspot.com. Υπεύθυνοι για τη διαχείρισή της είναι ο Διευθυντής του σχολείου κι η εκπαιδευτικός της Δ΄ τάξης. Όλο το προσωπικό μεριμνά για την ασφάλεια των ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων των μαθητών στο διαδίκτυο και ακολουθεί τις σχετικές οδηγίες του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου.

 

8.  ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ

Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων αποτελεί τη συλλογική έκφραση της άποψης των γονέων και κηδεμόνων των μαθητών. Το σχολείο χρειάζεται και επιδιώκει τη συνεργασία του Συλλόγου για την προαγωγή του σχολικού έργου. Το εκλεγμένο Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου συνεργάζεται με τη Διεύθυνση και τον Σύλλογο